W realizacji

Panel W realizacji jest przeznaczony do codziennej pracy nad zadaniami a w szczególności do zapisywania czasu spędzonego na wykonywaniu poszczególnych zadań. Aby dodać informacje  o zadaniu nad którym aktualnie pracujemy należy wpisać nazwę zadania w polu nazwa zadania, ewentualnie dodać opis w polu opis oraz wybrać przycisk start. Po wykonaniu wymienionych czynności w tabeli pokaże się rekord z dodaną przez nas informacją. Każdy rekord w tabeli zawiera informację o czasie rozpoczęcia pracy nad zadaniem. Czas zakończenia pracy nad zadaniem zostanie ustawiony automatycznie po wybraniu przycisku stop lub rozpoczęciu nowego zadania. Czas rozpoczęcia i zakończenia można zmieniać (pole oznaczone numerem 5). Do każdego zadania można dodać wiele rekordów zawierających informacje o czasie, w którym pracowaliśmy nad zadaniem. W ten sposób otrzymujemy informacje kiedy zajmowaliśmy się zadaniem wraz z opisem co było wykonywane w każdym z odcinków czasu. Informacje te są dostępne w opisie zadania. Dwukrotne kliknięcie na wierszu w tabeli wyświetla informacje dotyczące zaznaczonego rekordu. Możemy zmienić czas, bądź opis rekordu a następnie wybrać zapisz aby potwierdzić zmianę. Jeśli w polu nazwa zadania wybierzemy istniejące zadanie wówczas możemy je podejrzeć lub wyedytować korzystając z opcji Pokaż zadanie lub Edytuj zadanie. Jeśli musimy poczekać na informacje dotyczącą zadania (np. potrzebujemy analizy wykonywanej przez analityka) wówczas możemy skorzystać z akcji czekaj. Akcja ta przenosi nas na zakładkę Oczekujące, która pozwala na definiowanie zadań, które przekazaliśmy innym osobom i czekamy na odpowiedź. Dzięki zakładce Oczekujące nie zapomnimy o żadnym zadaniu i będziemy mieli informacje jak długo czekamy, aby przy przedłużającym się braku odpowiedzi, przypomnieć danej osobie o naszej prośbie.

Panel składa się z następujących elementów:

Data - przedstawia dzień dla którego wyświetlane są informacje w panelu. 

Nazwa zadania - pozwala na wpisanie nazwy zadania, nad którym zamierzamy zacząć pracować. Jeśli pracujemy nad zadaniem, które jest już zapisane w programie, wówczas wyświetlone zostaną podpowiedzi. Jeśli chcemy pracować nad nowym zadaniem, wówczas zostanie ono dla nas utworzone. Należy pamiętać, że można stworzyć zadanie o takiej samej nazwie jak już istniejące. Aby mieć pewność, że wybraliśmy istniejące zadanie i nie tworzymy nowego należy zwrócić uwagę na ikonę kartki pojawiającą się na końcu pola tekstowego. Jeśli ikona jest wyświetlona, wówczas wybraliśmy istniejące zadanie. W przeciwnym razie stworzymy nowe. Nowe zadania dopisywane są do projektu tmp. Korzystając z modułu Projekty można dodane zadania przenieść do odpowiedniego projektu.
Opis - miejsce na podanie informacji dotyczącej aktualnie wykonywanej czynności. Opis zostanie dołączony do danego zadania.
Tabela - w tabeli umieszczone są informację dotyczące czasu spędzanego nad zadaniami. Tabela prezentuje nazwę zadania, aktualny status zadania oraz czas spędzony nad zadaniem. Czas jest obliczany odejmujące czas końca od czasu startu, chyba że czas końca nie został jeszcze zapisany, wówczas jest to aktualny czas minus czas startu. Dwukrotne kliknięcie na wierszu w tabeli wyświetla informacje dotyczące zaznaczonego rekordu. Kliknięcie prawym przyciskiem myszy pozwala na usunięcie rekordu lub przypisanie rekordu do innego zadania. Informacja poniżej.
Czas startu i końca - pokazuje czas rozpoczęcia i zakończenia pracy nad zadaniem dla konkretnego rekordu w tabeli.

Akcje - dostępne są następujące akcje:

START - dodaje rekord do tabeli i rozpoczyna pracę nad zadaniem

STOP - kończy prace nad zadaniem (wpisuje datę zakończenia pracy w odpowiednim rekordzie tabeli)

CZEKAJ - przenosi na zakładkę Oczekujące z aktualnie wybranym zadaniem

ZAPISZ - zapisuje zmiany dotyczące rekordu tabeli

ODŚWIEŻ - odświeża tabelę

POKAŻ ZADANIE - wyświetla okienko z informacjami dotyczącymi aktualnie wybranego zadania w polu nazwa zadania (opis okienka w module Projekty, zakładka Planowanie)

EDYTUJ ZADANIE - wyświetla okienko umożliwiające edycje aktualnie wybranego zadania w polu nazwa zadania (opis okienka w module Projekty, zakładka Planowanie)

Sharkizer automatycznie zapisuje informację o zalogowaniu i wylogowaniu z komputera jako rekord w tabeli. Zalogowanie oznaczone jest jako logged in natomiast wylogowanie jako logged out. Jeśli w trakcie pracy nad zadaniem wylogujemy się z systemu program automatycznie zaznaczy w odpowiednim rekordzie w tabeli czas zakończenia pracy nad zadaniem oraz doda rekord informujący o wylogowaniu z komputera. Czas od wylogowania po jakim aktualna czynność zostanie uznana za przerwaną można ustawić w opcjach programu. Nie zawsze wylogowanie z systemu jest przerwą w pracy. Często dalej zajmujemy się tym samym bądź innym zadaniem. Aby przypisać rekord w tabeli do innego zadania należy z opcji wiersza tabeli (klikamy prawym przyciskiem myszy) wybrać zmień. W okienku które się pojawi będziemy mogli przypisać rekord do innego zadania:

 

Nazwa zadania - podobnie jak w panelu W realizacji w polu Nazwa zadania możemy wybrać istniejące zadanie lub stworzyć nowe. Jeśli tworzymy nowe zadanie będziemy mogli je przypisać do określonego projektu, zadania nadrzędnego i osoby odpowiedzialnej za zadanie (kolejne opcje). Jeśli wybieramy istniejące zadanie kolejne opcje są niedostępne.

Projekt - możliwość wybrania projektu z listy rozwijanej

Zadanie nadrzędne - zadanie nadrzędne w stosunku do tworzonego przez nas zadania. Zadanie musi istnieć.

Przypisane do - osoba odpowiedzialna za wykonanie zadania.