Planowanie

Panel Planowanie jest przeznaczony do zarządzania zadaniami. Panel pozwala na dodawanie, usuwanie, wyświetlanie oraz przenoszenie zadań między projektami a także między poszczególnymi zadaniami. Dodatkowo dostępny jest rozbudowany mechanizm wyszukiwania, który pozwala szybko znaleźć określone zadanie. Dokładny opis poszczególnych elementów:

Panel wyszukiwania - wyszukiwarka zadań. Dostępne są 2 tryby wyszukiwania zadań: foldery i zadania. Pierwszy tryb pozwala na wyszukanie zadań spełniających kryteria i wyświetlenie ich ze wszystkimi podzadaniami. Drugi tryb wyszukuje i wyświetla jedynie zadania spełniające kryteria. Zakres wyszukiwania możemy ograniczyć podając frazę, którą powinno zawierać zadanie w nazwie, tagi, którymi oznaczone jest zadanie, status zadania lub projekt do którego zadanie jest przypisane. Kolejną opcją wyszukiwania są statystyki. Panel przedstawiający listę zadań (punkt 2) może zawierać statystyki dla zadań nadrzędnych i projektów. Statystyki dostępne są jedynie w trybie foldery. Statystyki te ukazują procentowe ukończenie danego zadania/projektu oraz kilka innych współczynników bazując na podzadaniach. Jeśli wybierzemy opcje wyświetlania statystyk, wówczas nie możemy skorzystać z ograniczenia wyszukiwania ze względu na status.

Panel zadań - lista zadań zdefiniowanych przez użytkownika. Wyświetlane dane:

Nazwa - nazwa zadania

Status - status zadania

PP - punkty planning points z metodyki SCRUM

ET - estimated time, czyli szacunkowy czas przeznaczony na zadanie zdefiniowany przez użytkownika

RT - real time, rzeczywisty czas spędzony nad zadaniem na podstawie danych dostarczonych przez użytkownika na zakładce w realizacji

PR - priority, priorytet zadania

Menu kontekstowe dostępne jest po wybraniu elementu w drzewie i kliknięciu prawym przyciskiem myszy. Dostępne są następujące opcje:

Opcje edytuj oraz dodaj wyświetlają okienko umożliwiające zmianę/edycję danych zadania:

Nazwa zadania - nazwa zadania

Opis zadania - opis zadania

Priorytet - priorytet przypisany do zadania

Punkty Planning Poker - punkty określające szacowaną złożoność zadania (punkty Planning Points zgodnie z metodyką SCRUM)

Przypisane do - osoba do której przypisano zadanie

Szacownay czas - szacowany czas na wykonanie zadania zdefiniowany przez użytkownika. Czas musi być podany w formacie (liczba godzin)h(liczba minut)m, np: 1h23m

Status - status zadania

Tagi - tagi przypisane do zadania. Aby zaakceptować wprowadzony tag należy nacisnąć enter. Jeśli chcemy użyć istniejący tag wystarczy wybrać go z listy podpowiedzi. Wybranie istniejącego tagu sygnalizowane jest przez symbol kartek na końcu pola. 

 

Opcja otwórz wyświetla dane dotyczące zadania:

Nazwa i opis zadania - dane podane przy tworzeniu zadania.

Dane - dane podane przy tworzeniu zadania

Statystyka - dane statystyczne dotyczące zadania:

Wykorzystany czasczas spędzony nad zadaniem na podstawie danych dostarczonych przez użytkownika na zakładce w realizacji

Wykonane punkty PP - zsumowane punkty Planning Points wykonanych podzadań, jeśli zadanie zawiera podzadania

Szacowany pozostały czas - szacowany czas pozostały do wykonania zadania

[opis techniczny] Czas jest określony na podstawie czasu spędzonego nad zrealizowanymi podzadaniami w porównaniu z podzadaniami pozostałymi do wykonania (z wzięciem pod uwagę czasochłonności zrealizowanych podzadań wyrażonej punktami Planning Points).

Czas czekania - ile czasu należało czekać (panel Oczekujące) na wykonanie czynności dotyczących zadania przez inne osoby

Tagi -  dane podane przy tworzeniu zadania
Podzadania - lista podzadań danego zadania.

Wykorzystany czas - czas spędzony nad zadaniem na podstawie danych dostarczonych przez użytkownika na zakładce w realizacji

 Opcje wytnij i wklej pozwalają na przenoszenie zadań między projektami/zadaniami. Opcja usuń na stałe usuwa zadanie.